Mit és hogyan?
Miután letöltöttük a programot, csomagoljuk ki a .zip archívumot, majd futtassuk a mappában található "spaceshooter.exe" fájlt. A játékprogram egy rövid betöltési idő után a főmenüt jeleníti meg, ahol az egérrel navigálhatunk. A Start gombra kattintva elindul a játék, megjelenik a képernyő közepén a saját hajónk, az alsó sarkakban pedig az interfészek.
A hajónkat WASD billentyűkkel irányíthatjuk, viszont ne merüljünk bele az űr-farolásokba, hamarosan érkezik első ellenségünk. A bal egérgombbal tudjuk használni a kiválasztott fegyvert, amelyet a jobb alsó interfész jelöl piros betűszínnel. Két féle fegyverrel kezdünk: egy rövid és egy folyamatos lézer. Az 1 és 2 gombokkal lehet ezek közt váltani, a folyamatos lézerhez nyomva kell tartani az egérgombot. Mindkét fegyvernek kell újratöltési idő, ami a hajó energiájába kerül. Az R gombbal kapcsolhatjuk ki/be a reakcióvezérlési rendszert (RCS), azaz a fúvókákat, amelyek lefékezik az űrhajónkat hogy ne sodródjon a végtelenségbe.
Interfészek
A bal alsó sarokban látjuk a hajónk telemetriai adatait, illetve a pajzs és burkolatállapotot. Minden hajónak van pajzsa, amely 8 különálló részből áll, külön irányokba nézve. Amely irányból az adott hajót támadás éri, abból az irányból csökken a pajzsrész energiája, amit a megfelelő színjelzéssel jelez nekünk a játék. Ha egy pajzsrész kikapcsol, és további támadás éri a hajót, a burkolat könnyen sérül, illetve egyéb alkatrészek is sérülhetnek, amelyet a jobb felső - akárcsak a GravitySim-ben - lenyitható interfészen tekinthetünk meg.
A jobb alsó sarokban található egy kisebb interfész, amely a kijelölt célpont adatait mutatja, ebbe beleértve a pajzsot, burkolati állapotot, és távolságot (D)
A célpont kijelölést az F gombbal tehetjük meg, ez mindig egyet fog léptetni az ellenséges hajók közül, végül bekapcsolódik az automata célzás, ha nincs több kijelölhető hajó. Ezt a program a célzó interfészen egy "A-TGT: ON" felirattal jelzi.
Irányítások
- WASD: Mozgás
- Bal egérgomb: Tűz
- R: RCS be/ki
- F: Célpontok közti váltás / automata célzás
- I: Debug információk